10 jun 2018 Data van Facebookers in ruil voor mooie posities op schermen van telefoons. Zelfde laken een pak voor de ‘Friend Link’ data afgifte van Facebook aan grote adverteerders; ruilhandel met data in beider voordeel. Conform het heersende model, niets nieuws onder de zon. Blaten journalisten elkaar te gemakkelijk na met beschuldigingen en halfbakken ‘onthullingen’?
27 mei 2018 Een digitale applicatie die zelfstandig de kapper belt om een afspraak voor je te maken, zonder dat de kapper merkt dat hij met een computer van doen heeft. Of een berichtje aan je werk dat je iets later bent, zonder dat je het zelf hoeft in te tikken. Het kan allemaal met Google Assistant. Topman Sundar Pichai presenteerde de innovatie onlangs aan het grote publiek. Vooral het „hmm mm” oogstte lof. Levensecht!
20 mei 2018 This piece I wrote five years ago as the conclusion of my book The Power of Facebook. It has become quite actual these days, I guess. maybe Mark Zuckerberg himself should have taken more seriously these advises:
29 apr 2018 Facebook is een laag tussen het oorspronkelijke vrije internet en soevereine gebruikers. Door gemak- en behaagzucht van consumenten ontstaan en gegroeid, met betaling van openbare en besloten privédata. Van die behoeften maakt Mark Zuckerberg gebruik, net als de makers van Coca-Cola, McDonalds, de Linda en RTL Boulevard. Over kaf en koren, journalistieke hypocrisie en waan van de dag.
19 apr 2018 Er is veel gepasseerd over Facebook als belangrijkste internet- en mediafenomeen in de eerste jaren van deze eeuw. Welke gevolgen kun je uit deze omgevallen boekenkast trekken, behalve de gemaakte conclusies? Een poging tot een slotsom, die natuurlijk voor iedereen anders is. Het doel was tenslotte om je zo breed mogelijk van feiten en meningen te voorzien, munitie om kritisch te denken.
18 apr 2018 Facebook wist met de aankondiging van de beursgang op 1 februari 2012 alle schijnwerpers op zich gericht van de geldminnende wereld. Vanaf dit moment worden voor altijd vele ogen gericht op de economische waarde en belangrijke kenmerken, kansen en faalfactoren van het bedrijf en op de baas die daarvoor staat, in dit geval Mark Zuckerberg. Dat alles passeert in dit hoofdstuk, met natuurlijk de vraag; hoeveel geld is het werkelijk waard?

Alle artikelen in het dossier "Facebook"

2018
17 apr 2018
De macht van Facebook - Hoofdstuk 16

Heeft de concurrentie het nakijken?

16 apr 2018
De macht van Facebook - Hoofdstuk 15

‘Theo, ben je dood ofzo?’

15 apr 2018
De macht van Facebook - Hoofdstuk 14

Van de zindering tot Facebookoholic

14 apr 2018
De macht van Facebook - Hoofdstuk 13

Ellende, spijt en liegen

13 apr 2018
De macht van Facebook - Hoofdstuk 12

Onze sociale banden

12 apr 2018
Hoe komen die zogenaamd ‘sociale media’ toch aan al die data?

Ons treft meer blaam dan Facebook

12 apr 2018
De macht van Facebook - Hoofdstuk 11

Kringen rond terrorist Anders Breivik

10 apr 2018
De macht van Facebook - Hoofdstuk 9:

CIA, politie en cybercrime

9 apr 2018
De macht van Facebook - Hoofdstuk 8:

Dit ben je waard op Facebook

8 apr 2018
De macht van Facebook – Hoofdstuk 7:

Merken lonken naar je vriendschap

7 apr 2018
De macht van Facebook – Hoofdstuk 6

Europa contra Facebook

6 apr 2018
De macht van Facebook – Hoofdstuk 5

Dat privacygezeur ook

5 apr 2018
De macht van Facebook – Hoofdstuk 4

Uit het fantastische privacylabyrint

4 apr 2018
De macht van Facebook – Hoofdstuk 3

De grote macht van Facebook, het internetpaspoort

3 apr 2018
De macht van Facebook - Hoofdstuk 2

Keukengeheimen van Facebook

2 apr 2018
De macht van Facebook - Hoofdstuk 1

Integrale publicatie van boek uit 2011

1 apr 2018
Integrale publicatie van boek op til

De macht van Facebook – Inleiding

25 mrt 2018
Na het schandaal met Cambridge Analytica

Is Facebook de oorzaak, of samenleving en media?

1 jan 2018
CPB adviseert regulering Facebook, Google en Twitter

Anonimiteit tegengaan en toezicht houden

2017
29 dec 2017
Uit De macht van Facebook in 2011

Wat kan en moet Facebook doen?

14 jul 2017
Nieuwe regulering en toezicht nodig om datamacht in te perken

Google, Facebook en Amazon de nieuwe oliemaatschappijen

14 mei 2017
Privacy moet niet ‘het nieuwe groen’ worden voor kabinet Rutte III

In alle vrijheid schenden we onze privacy

19 jan 2017
Moeten we precies weten hoe Google en Facebook werken?

Zijn vrouwen dom? Algoritme geeft antwoord

15 jan 2017
Ofschoon internetexperts er weinig in zien

Toch nog poging om online Jihad te bestrijden

8 jan 2017
Je kop in het zand steken kan letterlijk niet meer

Gezichtsherkenning voltooit het digitale panopticum

2016
2015
19 dec 2015
Ontwerp van openbare ruimte boezemt de meest angst in, niet dataverzameling overheid

Niet overheid maar Silicon Valley ontwerpt de datamonsters

6 okt 2015
Baanbrekende uitspraak, maar ook grote gevolgen?

‘Safe Harbour’ was 15 jaar lang een wassen neus

2014
2013
18 dec 2013
Videoreclame is pas het begin van uitbreidingen

Facebook overweegt volgen gebruikers buiten Facebook

2012
2011
2010
2009
9 jul 2009
'Ken uw kijker, luisteraar, bezoeker, klant!'

Omroepen richting individuele communicatie

Registreren en de nieuwsbrief ontvangen?

We gaan zorgvuldig met je gegevens om. Je krijgt ook gelijk toegang tot alle plusartikelen en je kunt reageren op de artikelen.

Controleer nu je e-mail

Je ontvangt een bericht met instructies om je e-mailadres te bevestigen. Zonder deze bevestiging sturen we je geen nieuwsbrief, doe het dus gelijk even!

asdas sdf fs dfsdfsf sdffsd

Netkwesties © 1999/2018. Alle rechten voorbehouden. Privacyverklaring

Ehio Media content marketing
1
0
1