01 aug 2025 Belgische uitgevers zoals DPG Media en Mediahuis vragen de Belgische adverteerders om een groter deel van hun budgetten bij Belgische media te spenderen, in plaats van bij big tech.
21 apr 2025 Eigenaren van websites die bezoekers geen kraakheldere mogelijkheid bieden om cookies geheel te weigeren, kunnen een boete tegemoet zien. De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) neemt de eerste 50 organisaties op de korrel met een waarschuwingsbrief.
14 feb 2025 Meten is weten? Toch? De grote belofte van digitale marketing zijn data. Met data zijn media effectiever in te zetten. Want je weet precies wie je benadert. En je meet wat werkt en niet. Hoe meer data, hoe preciezer het effect. Leve de precisiemarketing, de droom van elke marketingdirecteur.
05 apr 2024 In 2023 is de legale gokomzet in Nederland met 28 procent toegenomen ten opzichte van 2022. De omzet kwam op 1,3 miljard euro. Tweede kamer, regering en toezichthouder Ksa zinspelen op maatregelen om de groei in te dammen.
18 mrt 2024 Suzy keek op Videoland naar de serie Maskers Af over eetstoornissen, en krijgt vervolgens op Libelle.nl, AD.nl en Volkskrant.nl reclame voor vermageringsproducten. Dit perspectief lonkt na de beoogde overname van TV-bedrijf RTL door uitgeefconcern DPG dat in België al TV exploiteert.
2023
06 nov 2023
Is de keuze voor reclame of betaalde toegang wel een vrije keuze?
Netkwesties is een webuitgave over internet, ict, media en samenleving met achtergrondartikelen, beschouwingen, columns en commentaren van een panel van deskundigen.
De Netkwesties nieuwsbrief bevat boeiende achtergrondartikelen, beschouwingen, columns en commentaren van een panel van deskundigen o.g.v. internet, ict, media en samenleving.
De nieuwsbrief is gratis. We gaan zorgvuldig met je gegevens om, we sturen nooit spam.