24 aug 2021 Uitgeverij De Telegraaf deed de afgelopen twintig jaren talloze pogingen om een multimediaconcern van betekenis te worden. Het mislukte meestal, zo blijkt uit 400 pagina’s van over elkaar buitelende smakelijke details, verzameld en herinnerd door Marianne Zwagerman, die de analyse vergat.
27 jun 2021 De ‘Meest gelezen’ rubrieken van nrc.nl, volkskrant.nl, ad.nl en groene.nl bleken gemakkelijk te beïnvloeden met gesimuleerd webverkeer. Zowel lezers als kranten moeten hun houding jegens de rubriek aanpassen.
28 mrt 2021 Google belooft het volgen van surfgedrag van gebruikers via browser Chrome te gaan blokkeren, zowel met cookies als andere technologie, en komt met technologie FLoC in een eigen zandbak. Nederlandse uitgevers tuigen juist profilering met first party cookies op. Wat betekent dit alles?
28 feb 2021 Media en parlementen dwingen Google en Facebook om te betalen voor het delen van nieuwssnippers met links. Beide concerns paaien de journalistiek al met steunfondsen. En hoe geloofwaardig zijn de politici die nepnieuws willen bestrijden maar verwijzingen naar journalistiek duurder willen maken?
6 okt 2020 Na jaren rechtmatig vergoedingen aan uitgevers geweigerd te hebben voor vermelding van artikelen in zoekresultaten van Google en Google News, trekt moederbedrijf Alphabet uit eigen beweging toch de portemonnee: 1 miljard euro voor drie jaar, jaarlijks een kleine 300 miljoen euro voor uitgevers wereldwijd. Ondertussen kregen RTL Nieuws en Volkskrant innovatiegeld van Google.
27 sep 2020 Journalistiek kost geld. Mensen die daarvoor geen geld overmaken, betalen met hun persoonsgegevens voor gerichte reclame, verzameld met cookies. Maar cookieplaatsing staat onder druk. NLprofiel van RTL, Telegraaf en DPG Media (Nu.nl, AD, Volkskrant, Trouw) loopt op de klippen. En De Ster scoort meeropbrengsten na het lozen van cookies.

Alle artikelen in het dossier "Uitgeven"

2020
2 aug 2020
Investeerders haken af, Franse overname

Blendle mislukt zelfstandig, maar goed dat het er was

2019
5 mei 2019
Beter contextueel dan gepersonaliseerd adverteren

Persgroep schendt privacy van bezoekers krantensites

2017
12 mrt 2017
19 jan 2017
Moeten we precies weten hoe Google en Facebook werken?

Zijn vrouwen dom? Algoritme geeft antwoord

2014
2011

Registreren en de nieuwsbrief ontvangen?

We gaan zorgvuldig met je gegevens om. Je krijgt ook gelijk toegang tot alle plusartikelen en je kunt reageren op de artikelen.

asdas sdf fs dfsdfsf sdffsd

Netkwesties © 1999/2020. Alle rechten voorbehouden. Privacyverklaring

Ehio Media content marketing
1
0
1