23 sep 2023 Was je onlangs in een boekwinkel dan zag je waarschijnlijk aanbevelingen met verwijzingen naar BookTok, in de vorm van stickers op boeken of hele tafels gewijd aan ‘BookTok-favorieten’.
23 nov 2022 Om de burger te behoeden voor de grote controle-, heers- en geldzucht van big tech, worden steeds vaker zogenaamde ‘datakluizen’ aangeboden. Maar zijn de digitale gegevens die we tikkend en klikkend vanuit die kluis delen wel beter af?
17 jul 2022 Zelfgenoegzaamheid gaat gepaard met gebrek aan zelfkritiek; een typisch kenmerk van journalistiek. Die nogal incestueus is. Zoals blijkt met het afscheid van invloedrijke columnisten, en breed uitgesponnen gedoe rond een vrolijk bedoelde recensie.
15 mei 2022 Soms moet je een periode achterover leunen om de vragen te kunnen formuleren over de lange termijn. Waar staan we nu?
14 mei 2022 Universiteiten moeten oneigenlijk gebruik van onderzoeken door grote uitgevers als bestrijden. Partijen als RELX (voorheen Elsevier) kopen steeds meer domeinen voor publicatie op, wat Open Access schaadt.
21 mrt 2022 Nederlands grootste uitgever DPG Media stopt 1 april 2022 met distributie via Blendle. De rechter in kort geding houdt dat niet tegen. Kocht de Franse eigenaar Cafeyn in 2020 een kat in de zak?

Alle artikelen in het dossier "Uitgeven"

2022
13 feb 2022
2021
11 nov 2021
Zeven uitgevers dingen naar haar hand in ‘verhitte veiling’

Klapper verwacht van boek Marietje Schaake

24 aug 2021
‘Verslaafd aan drukinkt’ geeft onthullend en onthutsend beeld van leiderschap

Boeiend tweetboek Marianne Zwagerman over jongste geschiedenis Telegraaf

27 jun 2021
Redacties moeten veel beter nadenken over presentatie

‘Meest gelezen’ rubriek is manipuleerbaar en manipuleert

28 mrt 2021
Betekent einde van third party cookies ook een einde aan profilering?

Allemaal in de Google zandbak spelen

28 feb 2021
2020
6 okt 2020
DPG Media en Mediahuis kunnen hun hand ophouden

Google paait journalistiek met 1 miljard dollar

27 sep 2020
Nederland aan kop met trackers, maar dat zegt niet alles

RTL, AD en Nu.nl cookiemonsters, maar cookieloze Ster steelt de show

2 aug 2020
Investeerders haken af, Franse overname

Blendle mislukt zelfstandig, maar goed dat het er was

2019
5 mei 2019
Beter contextueel dan gepersonaliseerd adverteren

Persgroep schendt privacy van bezoekers krantensites

2017
12 mrt 2017
19 jan 2017
Moeten we precies weten hoe Google en Facebook werken?

Zijn vrouwen dom? Algoritme geeft antwoord

2014
2011

Registreren en de nieuwsbrief ontvangen?

We gaan zorgvuldig met je gegevens om. Je krijgt ook gelijk toegang tot alle plusartikelen en je kunt reageren op de artikelen.

asdas sdf fs dfsdfsf sdffsd

Netkwesties © 1999/2023. Alle rechten voorbehouden. Privacyverklaring

Ehio Media content marketing
1
0
1