Ingezonden commerciële mededeling

4 tips voor eindeloos internet: haal het maximale uit je sim only abonnement met 5G

08 feb 2024 Het is tegenwoordig voor veel mensen steeds belangrijker om altijd beschikbaar te zijn. Met dank aan het mobiele netwerk kunnen we nu altijd en overal verbinding hebben. Of je nu onderweg bent, op kantoor of thuis, een stabiele internetverbinding is belangrijk om in contact te blijven met de wereld om ons heen. Een handige manier om altijd te kunnen internetten is via een sim only abonnement. In dit artikel delen we daarom vier handige tips om het meeste uit je sim only abonnement te halen met 5G.
Ouders overleefden Auschwitz, zelf moest hij kinderen opgeven

Maurice de Hond (75) schrijft autobiografie en begint rechtszaak

09 jan 2023 Succesvolste opiniepeiler, hartstochtelijk vader, keeper en scheidsrechter, discutabele ondernemer en tenslotte fervent onderzoeker naar een moordzaak en corona; Maurice de Hond leefde voor confrontaties, moed puttend uit onverschrokken ouders en vrouw Jasmin en zoon Marc die stierven.
Aandacht trekken, het maakt niet uit hoe

Voorbeeld van beroerd onderzoek: ‘Ruime helft Nederlanders kan geen week zonder mobiel’

27 nov 2021 Ach, dachten de jongens en meisjes van 033Marketeers BV in Amersfoort: hoe scoren we makkelijk publiciteit? Met een ‘onderzoek’, oftewel een flutenquête. Jammer, want met een beetje inspanning kun je een relevante casus opzetten.
Iedereen kan een online keurmerk beginnen

De waarde van een ‘World class Workplace’

11 jun 2021 Het predicaat ‘Beste Werkgever’ werd ‘World class Workplace’, en ruim twintig bedrijven mogen in 2021 dit predicaat dragen. Wat is het waard en hoe word je de beste in je branche?
Riemens and Bloemberg never became RTL, Vice or EndemolShine

The dramatic rise and fall of Zoomin.tv

28 okt 2018 Only a few years ago, they referred to themselves as the ‘RTL of the future’, the ‘new Vice,’ and even as ‘a video producer who wants to make top tv-producer EndemolShine look like a little boy’. For the Dutch online video company Zoomin.tv, it’s clear that the two founders had great ambitions, with the CEO Jan Riemens forecasting a 400 million Euro valuation within a few short years.
Interview Pieter van der Does, met Adyen sloper van banken

‘Zoals Skype telefonie veranderde, wilden wij betalingsverkeer aanvallen’

08 aug 2018 Adyen is, met Booking.com, het meest succesvolle Nederlandse internetbedrijf. In 2014 had ik een interview met medeoprichter en algemeen directeur Pieter van der Does, niet eerder op Netkwesties gepubliceerd. Half juni 2018 ging Adyen naar de beurs.
Zelfde goederen, prijzen en betaalmethoden aanbieden

Geoblocking Verordening verbiedt buitenlandse discriminatie binnen EU

08 aug 2018 Per 3 december 2018 treedt 'de Geoblocking Verordening' van de EU in werking. Webwinkels mogen buitenlandse kopers dan niet discrimineren op basis van geografische locatie.
Ruim miljard naar techmolochs als Google en Facebook

In 10 jaar 500 miljoen reclamegeld verdampt

26 jun 2017 Fusies tot lokale multimediabedrijven zouden tegenwicht kunnen bieden, ondanks mislukte fusie van Sanoma en SBS.
Marketeers weten feilloos de weg naar exploitatie van ellende

Peilloos gebrek aan fatsoen

28 jan 2017 Kijk, we zijn een ontzettend gaaf land en ik zou nergens ander willen wonen. Ik wil onze waarden actief verdedigen.
Ondanks grote risico's, speculatie en criminaliteit

Bitcoin in 2016 een nog spannender valuta

27 jan 2016 Met een in mysterie gehulde oprichter genomineerd voor de Nobelprijs voor economie, de voorpagina van de 'Economist' in 2015, een voormalig JPMorgan-bestuurder met een startup en acceptatie door bedrijven als Microsoft, Dell heeft Bitcoin ondanks de criminaliteit en risico’s de wind in de zeilen.

Ouderwets delen is veel beter dan keiharde onlineplatforms

22 apr 2015 Onlineplatforms als Uber en Airbnb eigenen zich een onevenredig deel van de marges toe, terwijl de rechtspositie van de aanbieders abominabel is.
Interview met oprichter Geert-Jan Bruinsma

Zo werd Booking.com Nederlands’ grootste internetsucces

22 dec 2014 Marktplaats.nl mag dan het grootste internetsucces in Nederland zijn geweest, het grootste Nederlandse internetsucces, dus met mondiale invloed, is Booking.com. Oprichter Geert-Jan Bruinsma bleef het liefst in de schaduw, maar verdient met zijn opvolgers en collega’s erkenning voor dit huzarenstukje.

De deeleconomie liefdadig of diefstal of gewoon bemiddeling?

22 sep 2014 Delen is stelen, schrijft Arjen van Veelen. Airbnb en Uber pakken geld. Niets bijzonder, zegt Joost Steins Bisschop, gewoon tussenpersonen in nieuwe markten.
Interview met pioniers Vincent Lokin en Bart Bakker

Hoe Rabo de eerste de beste Europese internetbank werd

27 jul 2014 Eind vorige eeuw voerde Rabo de lijstjes aan met meest gebruikte internetbanken in Europa. De van oorsprong agrarische bank liep op alle mogelijke manieren voorop. Hoe was dat mogelijk?
Geschiedenis bij 15 jaar particuliere handel met meer dan 5 miljoen Nederlanders

Marktplaats het grootste netsucces binnen Nederland

11 mei 2014 Telegraaf en Wegener faalden met overnamepogingen, dus nu verdient eBay goud geld aan Marktplaats. Het meest profiteren echter de Nederlandse economie en 5,6 miljoen gebruikers. Vandaag de geschiedenis in een longread met de fantastische programmeurs Rene van Mullem en Robin Schuil en de toegewijde ondernemers Bob en Frank Crebas.
Videoreclame is pas het begin van uitbreidingen

Facebook overweegt volgen gebruikers buiten Facebook

18 dec 2013 Sociaal net wil oude, in de ban gedane praktijk, opnieuw optuigen. De cookies voorbij.
Interview met Google-directeur Pim van der Feltz

Prism stelt vertrouwen in internet op de proef

21 jul 2013 ‘Googlers’ behoren tot de uitverkorenen van de arbeidsmarkt. Met de Prism-hype worden ineens van held tot spion in hun kringen. ‘Je raakt een gevoelige snaar.’

Topcreatviteit in online reclame

23 apr 2013 Wat zijn straks op internationale festivals de topinzendingen voor online reclame? Bert Hagendoorn, SpinAwards juryvoorzitter in de categorieën Design en Website, selecteerde zes van de meest creatieve producties.
Eerlijk zijn over dataverzameling

Do Not Track, Sting en de nieuwe wereld

24 okt 2012 In de nieuwe online wereld wordt de consument niet meer ongemerkt en ongewenst beroofd van zijn gegevens.

Zinloze wetgeving en zelfregulering voor online marketing

20 sep 2012 Brussel richt veel wetgeving tegen online marketing. Bedrijven proberen dit te beperken met zelfregulering. Beide redeneren met ouderwetse patronen en gedachten.

Social media reclame vogelvrij?

19 sep 2012 Sociale media, een walhalla voor menig adverteerder. Maar ze vormen geen wetteloos wilde westen.

Verliezende hebzucht bij Facebook en World Online

03 jun 2012 Al ruim twaalf jaar had World Online het record in handen van de grootste internetbeursgang ooit, zelfs groter dan die van Google. Facebook onttroonde World Online, ook wat betreft waardedaling. Wat zijn de parallellen? Wordt Facebook ook een grote mislukking?

Distributiekanalen op drift

22 nov 2011 Dealers staan op hun achterste benen omdat de ANWB auto's met korting gaat verkopen. Hoe lang zal het duren dat de automerken hun eigen directe verkoop beginnen? *)

Negen jaar terug met Bob Stumpel

02 jun 2011 Een video-interview uit de oude doos, voor Planet Multimedia.

Beperkt onderzoek naar effect internet op de economie

10 mei 2011 Wat zijn de aard en omvang van de economische activiteiten op internet in Nederland? Die relevante vraag stelde Google aan de Boston Consulting Group. Het antwoord stelt wat teleur.

Vergaande spraakverwarring over opt-in en opt-out

03 apr 2011 Wanneer wordt je geacht akkoord te gaan met een handeling? Als je er expliciet toestemming voor geeft? Of als je je niet verzet terwijl je dat zou kunnen? En hoe goed moet je geïnformeerd zijn om je te kunnen verzetten? Zelfs een langer bestaande wet schept ineens verwarring.

Omroepen terughoudend met webwinkels, RTL en SBS niet

26 feb 2010 De meeste publieke omroepen zijn terughoudend met de verkoop van artikelen, vanwege beperkte marketing. Het commissariaat ziet immers streng toe. Bij commerciële tv-bedrijven ligt dat anders, ofschoon ze ook pas aan het begin staan met hun strategie. *)
Netkwesties
Netkwesties is een webuitgave over internet, ict, media en samenleving met achtergrondartikelen, beschouwingen, columns en commentaren van een panel van deskundigen.
Colofon Nieuwsbrief RSS Feed Twitter

Nieuwsbrief ontvangen?

De Netkwesties nieuwsbrief bevat boeiende achtergrondartikelen, beschouwingen, columns en commentaren van een panel van deskundigen o.g.v. internet, ict, media en samenleving.

De nieuwsbrief is gratis. We gaan zorgvuldig met je gegevens om, we sturen nooit spam.

Abonneren Preview bekijken?

Netkwesties © 1999/2024. Alle rechten voorbehouden. Privacyverklaring

1
0