HBO verdient aan piraterij Games of Thrones

Meest gepikte spel ooit bracht ook meeste geld in het laatje. Geen leuk nieuws voor de Stichting Brein die indirect ook optreedt voor Ziggo. UPC en KPN die HBO distribueren.

De Amerikaanse betaalde kabelzender HBO zag van de tv-serie Games of Thrones per aflevering in 2012 maar liefst ruim vier miljoen illegale downloads ‘verdwijnen’ van de markt, terwijl zo’n 10 miljoen mensen de tv-serie bekeken.

Wat zegt echter HBO’s programmadirecteur Michael Lombardo tegen Entertainment Weekly: piraterij is een compliment voor de serie. Erger nog; de verkopen zijn ermee gestimuleerd. Immers, in februari was seizoen 2 van Game of Thrones met ruim 240.000 verkopen een record voor HBO. De serie werd 44 procent meer verkocht dan de eerste serie.

De afzonderlijke afleveringen gingen nog eens 350.000 keer over de toonbank, een ruime verdubbeling ten opzichte van de losse verkopen van de eerste serie.

Het letterlijke citaat lijkt me er een om in te lijsten, hoewel niet in Hoofddorp: “I probably shouldn’t be saying this, but it is a compliment of sorts. The demand is there. And it certainly didn’t negatively impact the DVD sales. [Piracy is] something that comes along with having a wildly successful show on a subscription network.”

Lombardo voegde er wel aan toe dat HBO piraterij sterk blijft bestrijden. Het Nederlandse woord ‘gedogen’ lijkt er eerder op van toepassing. Een belangrijke reden: illegale kopieën zijn vaak van slechte kwaliteit en dat is nu juist geen reclame voor de betaalde versies...

Graag kort en bondig. Kwetsende, discriminerende en/of commerciële uitlatingen worden verwijderd.
 

Registreren en de nieuwsbrief ontvangen?

We gaan zorgvuldig met je gegevens om. Je krijgt ook gelijk toegang tot alle plusartikelen en je kunt reageren op de artikelen.

Controleer nu je e-mail

Je ontvangt een bericht met instructies om je e-mailadres te bevestigen. Zonder deze bevestiging sturen we je geen nieuwsbrief, doe het dus gelijk even!

asdas sdf fs dfsdfsf sdffsd
Netkwesties © 1999/2017. Alle rechten voorbehouden. Privacyverklaring
Ehio Media content marketing
1
0
1